mandag den 23. november 2015

Juletræer - DIY - kreativ med børn

Da jeg tilsyneladende har et eller andet med juletræer i år, måtte jeg igang med at kreere et par stykker, efter at have set et billede af dem på pinterest. Jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg skulle gribe det an, men det virkede, så nu deler jeg hvordan jeg gjorde, hvis du skulle have lyst til at forsøge selv.


DIY i billeder:



Det skal du bruge: 
Tapetklister
Madfilm
Vaseline
Bomuldsgarn i ønsket farve
Glimmer eller stjerner
Kegle i karton

Vejledning: 

Først laves en kegle i karton i den ønskede størrelse.

Kom madfilm udenom og smør den med vaseline.

Dyp garnet godt i tapetklister og sno det rundt om keglen. Har du børn med kan det være en fordel at klippe garnet ud i mindre stykker, da de bedre kan styre det.

Når der er kommet nok garn rundt om kommes der glimmer, stjerner eller andet på.

Lad den stå på keglen og tørre et par dage til garnet er helt stift.

Løft keglen forsigtigt ud af garnet. Her er det en god idé lige at sikre sig at toppen løsner sig, da den ellers vil følge med ned og derved ikke holde kegleformen.




Storesøsters træ til højre. Hun fik lidt større stjerne at komme på, da hun bedre kunne styre at sætte dem på en ad gangen. 

Er du i tvivl om hvor du kan købe bomuldsgarn, har de lige nu et væld af farver i Søstrene Grene:


Share:

7 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine og anderledes juletræer.

    SvarSlet
  2. Dem, har jeg også luret på og nu kan jeg jo så lave dem efter din diy. :-) Tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Håber du fik dem lavet :)

      Slet
  3. Dem, har jeg også luret på og nu kan jeg jo så lave dem efter din diy. :-) Tak.

    SvarSlet
  4. Søde og enkle :) og man kan lave en hank og bruge dem som kræmmerhus....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det var en god idé. Kan være vi skal prøve den næste år ;)

      Slet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com