lørdag den 30. april 2016

Amerikanske pandekager med rabarberkompot

Manden min arbejder sent hver anden fredag og derfor prøver jeg altid at give børnene lidt stemning af weekendhygge, selvom far ikke er hjemme.

I går havde jeg hele dagen drukket te med blåbær, så lysten til amerikanske pandekager med blåbær var stor. Tror nu også en god luftig muffin med blåbær kunne have gjort det. Det blev dog pandekagerne der vandt, men uden blåbær, da børnene ikke gider have bær i pandekagerne, men det var et alternativ, der kunne bruges. 


Vi spiste tidlig aftensmad og så blev der serveret amerikanske pandekager med rabarberkompot til dessert. Jeg var faktisk lidt spændt på at servere pandekagerne med andet end sukker, men børnene var helt vilde med rabarberkompotten og vi fik hurtigt spist det hele. 

Da jeg ikke havde tid til at nå at handle inden børnene skulle hentes, er pandekagerne lavet ud fra det jeg lige havde i køkkenet. Så det blev pandekager uden kærnemælk.

Rabarberkompotten var en rest jeg havde tilovers, men mon ikke jeg får lagt en opskrift på den op også på et tidspunkt. 

Opskriften

250 g mel
2 spsk sukker
½ tsk salt
1 tsk bagepulver
½ tsk natron
2 dl naturel yoghurt eller skyr
2,5 dl mælk
2 æg
2 dl olie

Bland mel, sukker, salt, bagepulver og natron i en skål. 

Del æggene i 2 skåle med hvider for sig og blommer for sig. 

I skålen med æggeblommer tilføjes yoghurt, mælk og olie og det piskes sammen. 

Bland de tørre ingredienser med de våde og pisk det evt. lidt, så der ikke er nogen melklumper. 

Pisk æggehviderne stive og vend den forsigtigt i dejen. 

Varm en pande op og steg pandekagerne i små klatter. Pandekagerne skal vendes når kanterne er lysebrune og virker bagt. 
Share:

1 kommentar:

  1. Så fik du alligevel dine pandekager😉 de ser super lækre ud også selvom de ikke er helt traditionelle 😍

    SvarSlet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com