tirsdag den 23. maj 2017

Gulerod og hvidkålssalat med græske kødboller

Herhjemme laver vi madplan hver søndag og handler til hele ugen. Ofte sørger vi for, der er rester til nogen af dagene, så vi ikke skal stå hver aften i køkkenet, men hurtigt og nemt kan smide lidt lækkert på bordet.

Samtidig er jeg stor fortaler for at undgå madspild, både fordi det er godt for pengepungen, men især for miljøet.

I sidste uge fik vi hvidkålspandekager - en nem spise som børnene også gider. Det betød at vi havde et halvt revet hvidkål i køleskabet, som bestemt ikke skulle gå til spilde.

Jeg fik derfor revet lidt gulerødder tilsat lidt forskelligt og imens hyggede de græske kødboller sig i ovnen. Så kan det bare ikke gøres nemmere.



Opskriften er lavet lidt på slum efter hvad jeg lige havde hjemme, men du får den beskrevet her så godt som muligt.

Finsnittet hvidkål
Revne gulerødder i samme mængde
Ærter
Cremefraiche
Friske krydderurter

Kom hvidkål og gulerødder i en skål og tø ærterne op inden de tilsættes.

Hak krydderurterne og kom dem sammen med en passende mængde cremefraiche i skålen og bland det hele godt.

De græske kødboller blev lavet ud fra opskriften du finder lige HER og blev bare sat på en bageplade med bagepapir og bagt i ovnen ved 200 grader i ca. 15 minutter.

Jeg fik brugt mine rester og vi fik et hurtigt, nemt og sundt måltid. Det er lige noget for en børnefamilie som os.

Share:

1 kommentar:

  1. Lyder lækkert - og de der hvidkålspandekager lyder også spændende, har du opskrift på det på bloggen? Kh Pia

    SvarSlet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com